Informujemy, że od godz. 19:00 do godz. 20:00 w dniu 29 kwietnia 2024 r. (Poniedziałek) planowane są prace konserwacyjne systemu BIP, które mogą skutkować jego niedostępnością. Przepraszamy za utrudnienia.

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Tereszpol

Szczegóły oferty pracy

Powrót do ofert pracy
JSON XML

Specjalista ds księgowości budżetowej w Urzędzie Gminy Tereszpol

Symbol oferty
SA.2110.1.2022
Jednostka ogłaszająca
Urząd Gminy Tereszpol Długa 234 23-407 Tereszpol-Zaorenda
Data ogłoszenia
2022-01-31
Termin składania dokumentów
2022-02-14
Wymagane wykształcenie

Preferowane wyższe na jednym z kierunków studiów:ekonomia, rachunkowość i finanse

Wymagania związane ze stanowiskiem

Wymagania niezbędne:

  1. Obywatelstwo polskie, mogą również ubiegać się obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  3. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
  4. Nieposzlakowana opinia.
  5. Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  6. Preferowane wykształcenie wyższe na jednym z kierunków: ekonomia, rachunkowość
    i finanse.
  7. Minimum trzyletni staż pracy w jednostce administracji publicznej w komórce finansowo-księgowej, preferowane doświadczenie w pracy na podobnym stanowisku.
  8. Znajomość przepisów prawnych zawartych w ustawach i przepisach wykonawczych w zakresie:
  9. a) Ustawy o rachunkowości;
  10. b) Ustawy o finansach publicznych;
  11. c) Ustawy o pracownikach samorządowych,
  12. d) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej;
  13. e) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,
  14. f) Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie sprawozdawczości budżetowej,
  15. g) w zakresie środków trwałych ustawy:
  • ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT).
  1. Praktyczna znajomość obsługi komputera (pakiet MS Office, w szczególności praktyczna obsługa arkusza kalkulacyjnego Excel, poczta elektroniczna itp.) oraz urządzeń biurowych.

 

  1. Wymagania dodatkowe:
  2. Znajomość ustawy o samorządzie gminnym,
  3. Kodeksu postępowania administracyjnego.
  4. Znajomość instrukcji kancelaryjnej.
  5. Doświadczenie zawodowe w administracji publicznej w zakresie merytorycznych zadań wymaganych na stanowisku.
  6. Umiejętność interpretacji przepisów prawa z zastosowaniem w praktyce.
  7. Zdolności analityczne i koncepcyjne, umiejętność planowania i organizacji pracy.
  8. Umiejętność pracy w zespole.

Samodzielność, kreatywność, obowiązkowość i systematyczność w wykonywan

Zakres obowiązków
  • Sporządzanie dokumentacji związanej z płacami pracowników Urzędu Gminy i zleceniobiorców, w tym między innymi list płac, kart wynagrodzeń pracowników
  • Naliczanie i sporządzanie listy wypłat diet radnych, i sołtysów,
  • Prowadzenie rejestru umów z tytułu prac zleconych,
  • Sporządzanie listy wypłat ryczałtów samochodowych dla pracowników,
  • Wydawanie zaświadczeń na wniosek pracownika dotyczących wynagrodzenia i zatrudnienia,
  • Załatwianie wszelkich spraw związanych z ubezpieczeniami pracowników, sporządzanie dokumentów związanych z przejściem pracownika na rentę lub emeryturę -  współpraca w tym zakresie z ZUS i firmami ubezpieczeniowymi,
  • Prowadzenie dokumentacji dotyczącej podatku dochodowego od osób fizycznych wszystkich pracowników – współpraca w tym zakresie z Urzędem Skarbowym,
  • Załatwianie innych spraw z zakresu płac i ubezpieczeń społecznych pracowników, zleconych przez Skarbnika Gminy,
  • Sporządzanie sprawozdań statystycznych z zakresu wynagrodzeń,
  • Stała analiza wynagrodzeń w klasyfikacji budżetowej i kontrolowanie wysokości planu do faktycznych wypłat wynagrodzeń,
  • Naliczanie dodatkowego wynagrodzenia rocznego,
  • Terminowe dokonywanie przelewów wynagrodzeń pracowników na konta ROR,
  • Prowadzenie ewidencji księgowej i rozliczeń Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, terminowe naliczanie i przekazywanie na rachunek ZFŚS kwoty należnego odpisu.
  • Rozliczanie dotacji udzielanych na podstawie ustawy o działalności pożytku publicznego
    i o wolontariacie,
  • Kompletowanie na bieżąco dowodów księgowych z wyciągami bankowymi,
  • Sprawdzanie pod względem rachunkowym i formalnym dowodów księgowych które mają być ujęte w księgach rachunkowych. Na znak dokonania operacji potwierdzić podpisem,
  • Terminowe sporządzanie przelewów bankowych ( zapłaty faktur, odsetek od udzielonych kredytów, pożyczek, raty pożyczek, kredytów),
  • Dekretowanie na bieżąco dowodów księgowych ,które mają być ujęte w księgach rachunkowych organu finansowego i jednostki Urzędu Gminy dotyczące rozliczanie kosztów wynagrodzeń
    ( dekretowanie list płac, przelewów z wynagrodzeń pochodnych od wynagrodzeń – wraz
    z podpisem),
  • Prowadzenie ewidencji środków trwałych zgodnie z Klasyfikacją Środków Trwałych (KŚT),
    ( prowadzenie na bieżąco rejestru środków trwałych, rejestru gruntów, rejestru wartości niematerialnych i prawnych,
  • Naliczanie odpisów amortyzacyjnych na podstawie planu amortyzacji z zastosowanie odpowiednich stawek amortyzacyjnych,
  • Nadzór nad terminowym sporządzaniem przez pracowników merytorycznych dokumentów dotyczących przyjęcia środków trwałych (OT, PT ) oraz terminowe ujęcie ich w księgach rachunkowych ,
  • Uzgadnianie wartości zwiększeń i zmniejszeń oraz stanu środków trwałych, pozostałych środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych z odpowiednimi dokumentami znajdującymi się na stanowiskach merytorycznych ( księgowość budżetowa, sekretariat, referat rozwoju
    i budownictwa i zamówień publicznych, informatyk itp.),
  • Sporządzanie sprawozdań statystycznych ze środków trwałych i nakładów inwestycyjnych we współpracy z kierownikiem Referatu Rozwoju Gospodarczego Planowania Przestrzennego,
  • Terminowe i prawidłowe sporządzanie deklaracji miesięcznych wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  • Naliczanie i obsługa księgowa zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
  • Wprowadzanie dowodów księgowych Szkoły Podstawowej im. Henryka Sienkiewicza
    w Tereszpolu-Kukiełkach, do ewidencji w systemie finansowo-księgowym INFO-SYSTEM,
  • Prowadzenie dokumentacji zgodnie z Rozporządzeniem w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitego rzeczowego wykazu akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych oraz Zarządzeniem Wójta Gminy,
  • Przekazywanie dokumentacji do archiwum Urzędu Gminy Tereszpol w zakresie dokumentów księgowych, sprawozdawczości oraz dokumentacji Skarbnika,
  • Załatwianie korespondencji w zakresie wykonywanych zadań swoich i Skarbnika.
  • Bieżące zapoznawanie się ze zmianami przepisów obowiązujących w zakresie stanowiska pracy.
  • Wykonywanie innych zadań powierzonych przez przełożonego, nieujętych w powyższym zakresie obowiązków, a wynikających ze specyfiki pracy w danej komórce organizacyjnej,
  • Ponoszenie pełnej odpowiedzialności służbowej za wszelkie błędy i uchybienia oraz niedotrzymanie terminów, związanych z wykonywaniem powierzonych w zakresie czynności obowiązków, znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Wymagane dokumenty
  1. Podanie (list motywacyjny) o przyjęcie na stanowisko objęte naborem.
  2. Życiorys (CV).
  3. Kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie
  4. Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie.

      5.Kserokopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach
         i umiejętnościach zawodowych.

  1. Kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy.
  2. Podpisane oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.
  3. Podpisane oświadczenie o niekaralności za przestępstwa umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  4. Podpisany oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na wymienionym stanowisku.
  5. Podpisane oświadczenie o treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu naboru zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1282).
  6. Podpisane oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego lub kserokopia dowodu osobistego.
  7. Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – jeżeli kandydat / kandydatka jest osobą niepełnosprawną.

Wszystkie składane dokumenty powinny być podpisane własnoręcznie przez kandydata,
a dokumenty niebędące oryginałami winny być dodatkowo opatrzone klauzulą: „Za zgodność
 z oryginałem” i podpisane przez składającego dokumenty.

Warunki pracy

Planowany termin rozpoczęcia pracy : 01.03.2022 r.

Stanowisko pracy zlokalizowane jest na parterze budynku administracyjnego Urzędu Gminy Tereszpol.

Stanowisko jest związane z pracą przy monitorach ekranowanych. Praca jednozmianowa, od poniedziałku do piątku, z zastrzeżeniem konieczności wykonywania obowiązków kierowniczych na terenie gminy również poza godzinami pracy Urzędu Gminy. Wymiar czasu pracy –  cały etat.

Budynek nie jest przystosowany dla osób z dysfunkcją narządów ruchu, brak podjazdów oraz wind dla niepełnosprawnych.

 

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce

Informacja i wskaźniki zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce:
W miejscu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce jest niższy niż 6%

Miejsce składania dokumentów
  1. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętej kopercie z podaniem imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania i numeru telefonu kontaktowego
    z dopiskiem:„ Dotyczy naboru na stanowisko specjalista ds. księgowości budżetowej.
  2. Termin składania ofert upływa dnia 14 lutego 2022 roku godz. 14:30 w sekretariacie Urzędu Gminy Tereszpol, ul. Długa 234, 23-407 Tereszpol-Zaorenda.
  3. Konkurs przeprowadzi komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Tereszpol.

 

Uwagi

Informacje organizacyjne:

  1. Rozpatrzenie zgłoszeń oraz rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami dokonane będą przez komisję konkursową, w terminie do 14 dni po upływie terminu składania dokumentów.
  1. W/w postepowanie składać się będzie z dwóch etapów:
    1. I etap – sprawdzenie dokumentów kandydatów pod względem formalnym,
    2. II etap – test kwalifikacyjny i rozmowa kwalifikacyjna z kandydatami spełniającymi wymogi formalne
  2. O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu osoby, które spełniły wymogi formalne zostaną powiadomione indywidualnie.
    1. Pierwsza umowa o pracę z kandydatem wyłonionym przez komisję konkursową zostanie zawarta na czas określony z możliwością ewentualnego dalszego przedłużenia.
    2. Informacje o wyniku naboru zostaną upowszechnione w Biuletynie Informacji Publicznej ugtereszpol.bip.lubelskie.pl  oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Tereszpol.
    3. Wójt Gminy ma prawo unieważnienia konkursu w każdym czasie bez podania przyczyny.

O terminie i miejscu przeprowadzenia II etapu osoby, które spełniły wymogi formalne zostaną powiadomione indywidualnie.

 

Pouczenie o ochronie danych i wytyczne dla systemów i usług w zakresie zgodności RODO:

 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku
z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz.UEL119 z 04.05.2016, str.1), dalej „RODO”, informuję, że:

  1. Administratorem danych osobowych jest Wójt Gminy Tereszpol, 23-407 Tereszpol-Zaorenda , e-mail: gmina@tereszol.pl
  2. Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych osobowych z kontaktem: biuro@myszkowiak.pl
  3. Dane osobowe Wykonawcy przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO
    w celu związanym z postępowaniem naboru na wolne stanowisko urzędnicze, prowadzonym w trybie konkursu.
  4. Kandydat posiada:
  5. a) na podstawie art. 15 RODO – prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  6. b) na podstawie art. 16 RODO – prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  7. c) na podstawie art. 18 RODO – prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania
    danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
  8. d) prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
  9. Nie przysługuje Pani/Panu:

a) w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO – prawo do usunięcia danych osobowych

 


Osoba odpowiedzialna za powstanie informacji: Maria Skóra
Dodano do BIP dnia 31-01-2022 15:24:13